Ångerrätt och Retur

Jag har ångrat mitt köp och vill returnera mitt köp

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Ångerrätten inleds den dag du tar emot dina varor. Ångerrätten gäller enbart oanvända produkter som kan säljas som nya.

Kan jag returnera en använd vara eller en vara utan förpackning?

Använda varor ska returneras inom 14 dagar. Notera dock att returnering av använda varor medför ett prisavdrag baserat på återförsäljningsvärdet. Prisavdraget fastställs av oss och går inte atty överklaga. Ångerrätten kan bortfalla av hygieniska skäl vid vissa plomberade produkter. Enligt lag får konsumenten bara hantera varan på samma sätt som i en butik för att få full återbetalning.

Erbjuds fri retur vid nyttjande av ångerrätt?

Nej, kund ansvarar själv för kostnader för returen till oss.

Kan jag ångra ett köp genom att ej hämta ut detta?

Om du låter paketet gå i retur som outlöst vill vi att du informerar oss om detta för att vi ska kunna hantera returen på smidigast sätt. Notera att returfrakt tillkommer när paketet returneras som outlöst.

Kan jag få återbetalning via ett annat betalningsalternativ än det jag använt?

Nej, ditt köp återbetalas alltid på samma sätt som du betalat för ordern. Detta innebär att beloppet alltid betalas tillbaka via Klarna.

När får jag mitt köp återbetalt efter att en vara har returnerats till er?

Vi strävar efter att hantera alla returer så snabbt som möjligt, senast inom 14 dagar. Efter att din retur hanterats återbetalas pengarna direkt och kan vanligtvis ses på ditt bankkonto inom några dagar. Har du betalat med Mastercard eller liknande kort kan det dock ta lite längre tid beroende på avtalet med din bank, vilket vi inte har möjlighet att påverka. Kontrollera kontoutdragen där återbetalningen bör framgå.

Jag vill reklamera en vara som fungerat tidigare

Om har du har köpt en produkt som gått sönder inom reklamationsrätten ska du kontakta vår kundtjänst. Därefter kommer du bli kontaktad av vår serviceavdelning. Om du behöver skicka in produkten på service blir du kontaktad angående detta (vi skickar en förbetald fraktsedel). Detta görs för att säkra snabbast möjliga lösning, då vi i de flesta fall samarbetar direkt med tillverkarens auktoriserade servicepartner.

Jag har mottagit en vara som inte fungerar

Om du mottagit en produkt som inte fungerar behöver enbart kontakta vår kundtjänst. Notera att det är skillnad på om produkten inte lever upp till förväntningarna, eller om den är defekt. Du är alltid välkommen att kontakta oss vid frågor.

Produkten har blivit skadat under leverans

Om du mottagit en produkt som gått sönder under transport så ska kontakta vår kundtjänst på email kundtjanst@reout.se.

Betalar jag returfrakten för en trasig produkt?

Nej, vi skickar en förbetald retursedel till dig vid reklamationsrätt.